img2.jpg
Közvetítés. Akadnak olyan helyzetek a hétköznapokban is, ahol két ember már képtelen beszélni egymással. Ilyenkor egy harmadik fél, barát, ismerős segítségével próbálják az érveiket eljuttatni, olyan ember segítségével, akivel a másik hajlandó szóba állni. Ő lesz a mediátor. 

Egyeztetés. Megesik, hogy a mediációs folyamat elején kiderül, nem is állnak olyan távol az álláspontok egymástól, csak addig nem volt lehetőség arra, hogy a felek összefüggően, megszakítás nélkül elmondhassák a gondolataikat, úgy, hogy ezt a másik végig is hallgatja. 
 
Középen állás. Egy mediátor legfontosabb ismérve, hogy nem ítélkezik, nem hoz döntéseket és nem foglal állást. A döntés nem a mediátor feladata. Mindkét fél érdekeit meghallgatva igyekszik helyrehozni, felépíteni a megrekedt kommunikációt.
 
Békítés. Ez a fő cél. Megtalálni azt a közös álláspontot, amellyel mindkét fél számára megfelelően zárható le egy konfliktus. Kompromisszumokkal persze, de mégis a felek saját maguk dönthetnek arról, milyen engedményeket tesznek egy korrekt végeredmény érdekében. Itt maguk választhatnak, szemben a jogi úttal, ahol az ügyvédi, vagy éppen a bírói gyakorlat irányít és teheti vesztessé adott esetben mindkét felet. 

A bejegyzés trackback címe:

https://mintacsalad.blog.hu/api/trackback/id/tr774688977

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.